Motivationsprofiler

Kend arketyperne og hvad der driver dem

Motivation er af afgørende betydning for vores præstationer og trivsel på arbejdspladsen. Men som leder kan du gå videre end blot tal og resultater. Du kan skabe en arbejdsplads, der dyrker og værdsætter de "blødere" værdier, som f.eks. trivsel og arbejdsglæde. Hos The Call Company handler vores værdisæt om at sikre, at medarbejderne går glade til og fra arbejde, hvilket skaber en positiv stemning og medfører øget anciennitet og mindre fravær.

Lad os dykke ned i motivationsprofiler og se, hvordan de kan hjælpe med at optimere produktivitet og engagement.

Hvad er motivationsprofiler?

Motivationsprofiler giver os en overordnet forståelse af de unikke faktorer, der driver en persons motivation. Selvfølgelig kan faktorerne variere fra person til person og omfatter både indre og ydre motivationsaspekter.

Hos The Call Company benytter vi bl.a. Helle Hedegaard Heins profilteorier for at forstå, hvad der motiverer vores medarbejdere.

Her finder du en oversigt over teoriens 4 motivationsprofiler

 

 

Motivationsprofiler3-Primadonnaen-2

Motivationsprofiler3-Intro-tripper

Motivationsprofiler3-Ekstro-tripper

Motivationsprofiler3-Pragmat

Motivationsprofiler3-Lonmodtager

 

Vil du vide mere

Nu er du blevet introduceret for de fire arketyper af motivationsprofiler og hvad der driver dem. 

At kende dine medarbejderes motivationsprofiler kan være afgørende for at skabe en mere effektiv og tilfredsstillende arbejdsplads, der fremmer både individuel og organisatorisk succes. 

I blogindlægget; Motivér rigtigt fortæller vi om hvordan du leder og motiverer de forskellige arketyper, så du undgår Lønmodtagere.

Bland dine motivationsprofiler og nyd effekten

Når motivationsprofiler er identificeret, tilpasser vi både ansvar, opgaver og projekter til individuelle motivationsfaktorer. Vi har også haft succes med at sammensætte teams, der supplerer hinandens motivationsprofiler, for at skabe en bedre dynamik og samarbejde.

Det har øget tilfredsheden hos vores medarbejdere og – som det allerbedste – øget ancienniteten i vores afdelinger. 

Motivationsprofiler kan også bruges som grundlag for medarbejderudvikling og karriereplanlægning, men vi vil igen understrege, at motivationsprofiler er en forenkling af komplekse individuelle motiver.

 

Vil du læse mere om vores metoder og tilgang, så tilmeld dig vores nyhedsbrev; Tips, Know-how og Nyheder, og følg med i vores kommende indlæg.

KundeserviceKonference

Tags:
Kundeservice
DANIEL KLENTZ
Post by DANIEL KLENTZ
oktober 16, 2023
Daniels rolle som Head of KPI og teamleder i The Call Companys kundeserviceafdeling varetages med hensyn til to store temaer; Motivation og professionalisme. Kundeservice er det perfekte match til Daniel, der brænder for at gøre det ekstra for kunden og sørge for, at de har en positiv oplevelse. Daniels medarbejdere har forskellige motivationsprofiler, så det gælder om at spore sig ind på deres individuelle behov. Fælles for hele afdelingen er dog, at der er muligheder og ansvar til dem, der opsøger det. Det var sådan Daniel selv fik sin start, og det vil han gerne give videre.