Motivér dine profiler rigtigt

Kend arketyperne og hvad der driver dem

Motivation er af afgørende betydning for vores præstationer og trivsel på arbejdspladsen.

Hos The Call Company benytter vi bl.a. Helle Hedegaard Heins profilteorier for at forstå, hvad der motiverer vores medarbejdere - læs om de fire (+1) motivationsprofiler i vores tidligere opslag.

Motivationsprofiler giver os en overordnet forståelse af de unikke faktorer, der driver en persons motivation. Selvfølgelig kan faktorerne variere fra person til person og omfatter både indre og ydre motivationsaspekter.

En af kærneværdierne hos The Call Company er at man er glad, når man går til og fra arbejde - og hvis man skal være glad for sit arbejde, så skal man være motiveret og man skal lykkedes i sin rolle.

Motivér dine teammedlemmer

For at kunne lykkedes i sin rolle kræver det bl.a. at lederen formår at lede den individuelle medarbejder og arbejde med personens styrker såvel som svagheder - for at maksimere medarbejderens potentiale. 

Dette opnår vi bl.a. ved, at vi dagligt har tæt kontakt med vores medarbejdere, og derved konstant har "fingeren på pulsen" - desuden afholder vi naturligvis løbende evaluerings- og trivselssamtaler. 

Når vi kender vores medarbejderes profiler, så kan vi begynde arbejdet med kontinuerligt at motivere den enkelte. Nedenfor finder du de tilgange, som du med fordel at lede og motivere din medarbejder ud fra. Bemærk selvfølgelig at meget få (læs: ingen) passer 100 % i én motivationsprofil, men er en sammensætning af to eller flere af profilerne.

 

 

Motiver-Primadonnaen

Motiver-Intro-tripper

Motiver-Ekstro-tripper

Motiver-Pragmat

Motiver-Lonmodtager

 

Dyrk dine profilers styrker

I The Call Company er vi ikke blot opmærksomme på, at vores ansatte kan falde ind i de forskellige kategorier, men vi forsøger at imødekomme og dyrke styrkerne hos profilerne, sådan at så mange medarbejdere som muligt formår at lykkes på arbejdspladsen.

Nu er du blevet introduceret for hvordan de fire arketyper skal motiveres og naturligvis ledes. 

At kende dine medarbejderes motivationsprofiler kan være afgørende for at skabe en mere effektiv og tilfredsstillende arbejdsplads, der fremmer både individuel og organisatorisk succes. 

Bland dine motivationsprofiler og nyd effekten

Når din afdelings motivationsprofiler er identificeret, så skal du tilpasse både ansvar, opgaver og projekter til individuelle motivationsfaktorer.

Du vil få større succes ved at sammensætte teams, der supplerer hinandens motivationsprofiler - det skaber en bedre dynamik og samarbejde.

På denne måde vil du opleve - lige som vi har gjort - at det øge både tilfredsheden og ancienniteten i din afdeling. 

Motivationsprofiler kan også bruges som grundlag for medarbejderudvikling og karriereplanlægning, men vi vil igen understrege, at motivationsprofiler er en forenkling af komplekse individuelle motiver.

 

Vil du læse mere om vores metoder og tilgang, så tilmeld dig vores nyhedsbrev; Tips, Know-how og Nyheder, og følg med i vores kommende indlæg.

Tal tydeligt

 

Tags:
Kundeservice
DANIEL KLENTZ
Post by DANIEL KLENTZ
13. november 2023 14:53:16 CET
Daniels rolle som Head of KPI og teamleder i The Call Companys kundeserviceafdeling varetages med hensyn til to store temaer; Motivation og professionalisme. Kundeservice er det perfekte match til Daniel, der brænder for at gøre det ekstra for kunden og sørge for, at de har en positiv oplevelse. Daniels medarbejdere har forskellige motivationsprofiler, så det gælder om at spore sig ind på deres individuelle behov. Fælles for hele afdelingen er dog, at der er muligheder og ansvar til dem, der opsøger det. Det var sådan Daniel selv fik sin start, og det vil han gerne give videre.