Dyrenes Alliance

Dyrenes Alliance har arbejdet sammen med The Call Company i nu lidt over et år på at samle flere medlemmer til foreningens kamp for alle dyrs rettigheder – og det har givet pote.

Gennem Corona-tiden kunne Dyrenes Alliance ikke få kontakt til potentielle medlemmer på samme måde som de plejede og havde i den forbindelse internt diskuteret hvad et alternativ kunne være. De havde ingen erfaring med telemarketing, og det virkede unaturligt for foreningen at påtage sig denne opgave in house, så de begyndte at adspørge sig blandt andre danske non-profits. Her forlød det, at The Call Company havde givet gode resultater, var erfarne indenfor fundraising og økonomisk forsvarlige.

 

Gensidig værdi

Jason Levy Møller kontaktede The Call Company og efter en dialog med projektleder Maybritt Drexel, blev det besluttet at give samarbejdet et skud. The Call Company har siden da varetaget fundraising og hvervning af nye medlemmer for Dyrenes Alliance, og det har vist sig at give rigtigt gode resultater:

”Vi havde ingen erfaring med telemarketing og sådan set heller ikke ressourcerne til at gøre det selv, men vi vokser rigtig meget for tiden, og har haft brug for at have nogen til at række ud til folk for os. Vi kan se, at telemarketing har gjort en kæmpe forskel for foreningen og vi kunne ikke have gjort det uden The Call Company.” fortæller generalsekretær, Jason Levy Møller.

Tilfredsheden med samarbejdet er gensidigt. Maybritt Drexel, der står for projektledelsen af NGO-afdelingen og kontakten til Dyrenes Alliance, fortæller: ”Det er et super positivt samarbejde, fordi de er meget lydhøre overfor vores erfaring og gerne vil give os frihed til at prøve nye ting af. De er jo også helt vildt dedikerede til deres sag og arbejde, og det er nok også derfor de gerne vil overlade ansvaret for hvervning og fundraising til os, så de kan fokusere på sagen.”

 

Respekt og gode strategier

For Dyrenes Alliance er det vigtigt at drive respektfuld aktivisme og går – ligesom The Call Company – meget op i at holde den gode tone. Derfor var det også vigtigt for Dyrenes Alliance at deltage i briefingen af The Call Companys medarbejdere for at sikre, at de vidste nok om foreningen og at princippet om respekt skinnede igennem i samtalerne. Jason Levy Møller og forperson, Victoria A A Santos, sad med på lyt hos en af The Call Companys medarbejdere, og gav udtryk for stor tilfredshed: ”Det var meget imponerende! Flere af dem lød som om, de havde været medlem i over fem år og kendte foreningen ud og ind.”

Her i The Call Company har vi også været meget glade for samarbejdet. Vi elsker at tage del i velgørende formål, og særligt hos Dyrenes Alliance er der en fantastisk stemning omkring projektet. Medarbejder i The Call Company, Morten Petersen, siger således:

”Det er fedt at ringe for Dyrenes Alliance – de er jo generelt alle interesserede i det, så det er nemt at holde den gode tone. Dem, vi ringer til, er typisk nogle, som har besøgt DAs stand på fx Roskilde Festival, og har sagt ja til at blive ringet op på et senere tidspunkt, så der er sjældent nogen modvillighed dér. Det er en ret smart måde at gøre det på.”

Denne strategi om først at vise flaget for siden at tage fat i dem, der selv har vist interesse, har vist sig at være utroligt effektiv. The Call Company har i samarbejdet med Dyrenes Alliance hvervet 900 nye medlemmer i løbet af én kampagne og det er et resultat, som vi er meget stolte af.

I Dyrenes Alliance blev de klar over, at de var nødt til at begynde at benytte sig af telemarketing for at nå ud til flere mennesker, der vil det bedste for dyrene, men at det skulle gøres med den største respekt mellem mennesker. Vi er stolte og beærede over, at Dyrenes Alliance har valgt at indgå i et samarbejde med The Call Company, og vi håber på at skulle følges ad i lang tid endnu.

JONATHAN N. OFFERSEN
Post by JONATHAN N. OFFERSEN
august 16, 2023