En forening med fokus på mennesket
Lungeforeningen er en patientforening, som hver dag hjælper lungesyge danskere i form af rådgivning, genoptræning og støtte til et bedre liv med en kronisk sygdom.
Med over 120 års erfaring mærker foreningen tydeligt, hvor relevant Lungeforeningens tilstedeværelse stadig er for danskerne.
I Danmark er der over 700.000, som hver dag lever med en lungesygdom, og alligevel er det ikke alle, som er klar over det.
For Lungeforeningen handler det ikke om at skyde vidt og bredt, men om at fokusere på at ramme den rigtige målgruppe og gøre en forskel hos netop disse – nemlig lungesyge og pårørende.
Samarbejdet mellem The Call Company og Lungeforeningen gør det muligt at nå ud til de danskere, som reelt er berørte af lungesygdomme.
Grundstenen for samarbejdet er ærlighed
Samarbejdet mellem Lungeforeningen og The Call Company går hele 9 år tilbage. Hele grundstenen for det gode samarbejde er bygget op omkring en ærlig og åben kommunikation – et samarbejde, hvor man løbende sikrer sig, at man er på rette vej.
”Dialogen med The Call Company er god, fordi hvis der løbende opstår problemer, er I helt ærlige omkring det og får dem løst hurtigt” fortæller Charlotte Bøgelund Frederiksen, CRM Manager hos Lungeforeningen.
Der afholdes ugentlige møder, hvor idéer, kampagner og kommende mål bliver præsenteret – og det vigtigste, der bliver snakket om, hvordan det går med hinanden.
Samarbejdet er meget mere end bare et kunde-leverandørforhold; det er et samarbejde med en stærk tillid og teamånd i højsædet.
Lungeforeningens mærkesager
Lungeforeningen kæmper for et samfund, hvor alle har sunde lunger for livet med færre lungesyge og et bedre liv med lungesygdom.
Derfor tager Lungeforeningens virke udgangspunkt i disse overordnede mærkesager.
#1: Sikre danskerne et godt indeklima med masser af frisk luft.
#2: Lungesyge børn skal leve et så normalt liv som muligt.
#3: Lungepatienter skal have bedre og flere leveår.
#4: Flere skal stoppe og færre skal starte med at ryge eller bruge nikotinprodukter.
#5: Forskningen i lungesygdomme skal styrkes.
Empatisk tilgang hverver medlemmer
Hver dag arbejder The Call Company på at hverve nye medlemmer, som hver især er unikke. Derfor arbejder The Call Company altid med at aflæse de berørte på den anden side af telefonen. Det handler om, at medlemmerne altid skal sidde tilbage med en god følelse af at blive set, hørt og forstået efter et opkald på vegne af Lungeforeningen.
Succesen kommer af, at Lungeforeningen og The Call Company arbejder med hver deres styrke, og tilsammen kombinerer dem for at nå et fælles mål.
Marie Røn Ansbjerg, operationel koordinator hos The Call Company, fortæller, at samarbejdet er baseret på en fælles forståelse for, at vi skal lykkes sammen.
”Det er kun muligt at lykkes, hvis vi sammen får det til at lykkes.”
Det handler ikke kun om at fokusere på det gode, det handler om at se hinanden i øjenhøjde og fokusere på, hvad der kan gøres bedre.
Alt sammen med tanke om et samfund, hvor flere har sunde lunger for livet.
7. august 2024 09:49:04 CEST